MeRt • Admin
Mesaj Sayısı : 507 Points : 5318 Rep Puanı : 107 Kayıt tarihi : 24/02/10 Yaş : 84 Nerden : Behzat Ç ' den Oyuncunuz :
| Konu: Flash Animasyon Eğitim Seti C.tesi Şub. 27 2010, 20:52 | |
| [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] Actionscript 3.0 Programlama Eğitim Seti DVD Actionscript 3.0 Programlama Eğitim Seti1. ACTIONscript GİRİŞ - (37.51 dk.) a. Actionscript Geçmişi b. Actionscript Editör Seçimi c. Actions panel Kullanımı d. Actionscript Kullanım Tipleri e. trace() Fonksiyonu Kullanımı f. Comments Kullanımı d. İsimlendirme Standartları 2. ACTIONscript SYNTAX KURALLARI - (11.50 dk.) a. Nokta Kullanımı ( .) b. Noktalı virgül kullanımı ( ; ) c. İki nokta üst üste kullanımı ( : ) d. Parantezlerin kullanımı ( () , , [] ) e. Büyük - küçük karakter duyarlılığı f. Sabitler ve rezerve ediliş kelimeler 3. VERİ TİPLERİ - (41.35 dk.) a. Veri tipi nedir ? b. Veri tipleri i. Boolean veri tipi ii. Number , int ve uint veri tipi iii. String veri tipi iv. void veri tipi v. null veri tipi vi. Object veri tipi c. Veri tipi dönüşümleri4. DEĞİŞKENLER - (38.33 dk.) a. Değişkenler nedir ? b. Değişkenleri tanımlamak c. Global değişkenler d. Local değişkenler e. Değişkenleri silmek 5. OPERATÖRLER - (41.31 dk.) a. Matematiksel operatörler ( + , - , / , , ) b. Atama operatörleri (= , += , -= , /= , = , =) c. Artırma - azaltma operatörleri (++ , -- , sağda ve solda kullanım) d. Mantıksal operatörler (== , != , === , !==) e. İlişkisel operatörler (> , < , >= , <= , is) 6. KOŞULLU İFADELER - (59.32 dk) a. Koşullu ifade nedir ? b. if.. else... kullanımı c. if...else...if... kullanımı d. Switch... kullanımı e. Ve ( && ) , Veya ( || ) i Değil ise ( ! ) operatörlerinin kullanımı f. Koşullu ifadeleri iç içe kullanmak 7. DÖNGÜLER - (34.23 dk.) a. Döngü nedir ? b. for... döngüsü kullanımı c. for...in döngüsü kullanımı d. for each...in döngüsü kullanımı e. while... döngüsü kullanımı f. do...while... döngüsü kullanımı 8. FONKSİYONLAR - (79.50 dk.) a. Fonksiyon nedir ? b. Fonksiyon oluşturmak c. Fonksiyonları kullanmak d. Fonksiyonlara parametre göndermek e. Öntanımlı parametre kullanımı f. arguments kullanımı g. Fonksiyonlardan parametre döndürmek h. İç içe fonksiyon kullanmak 9. DİZİLER VE KOLLEKSİYONLAR - (128.47 dk.) a. Dizi nedir ? b. Dizi tanımlamak c. İndekslenmiş dizilerin kullanımı i. İndekslenmiş dizileri kullanmak ii. Dizilere veri ekleme yöntemleri iii. Dizilerden veri silme yöntemleri iv. Dizi elemanları ile işlemler yapmak v. Dizi içeriğini sıralamak 1. Reverse() metod kullanımı 2. Sort () metodu kullanımı
d. İlişkisel dizilerin kullanımı i. String yapısı ile çalışmak ii. Object yapısı ile çalışmak e. sortOn() metod kullanımı f. İki indeksli dizi oluşturmak ve kullanmak g. Object yapısı içerisinde dizileri kullanmak 10. NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA (OBJECT ORIENTED PROGRAMMING) - (120.35 dk.) a. Nesne yönelimli programlama (N.Y.P.)nedir ? b. Package nedir ? nasıl tanımlanır ? c. Sınıfları (Class) tanımlamak d. Sınıf içeisinde tanımlayıcı fonksiyon (metod) ve metodları tanımlamak e. Sınıf içerisinde özellik (properties) tanımlamak f. Uygulama içerisinde sınıfları kullanmak g. Extends kullanımı h. Sınıflar içerisinde import ile diğer sınıfları kullanmak i. Dinamik sınıf oluşturmak j. Protected ve Final sınıf tanımlamak k. Statik metod ve özellik tanımlamak ve kullanmak l. Const. özelliğini kullanmak m. Override deyimini kullanmak ve super() metod kullanımı n. get ve set metodları tanımlamak ve kullanmak 11. OLAY (EVENT) YÖNETİMİ - (94.48 dk.) a. Event nedir ? b. Event tanımlamak c. Eventleri silmek d. Mouse eventleri Click - DoubleClick - MouseMove - MouseUp - MouseDown - MouseOut - MouseWheel - MouseOver - RollOver - RollOut e. Sınıflar içerisinde event kullanımı f. Keyboard Eventleri KeyUp - KeyDown g. EnterFrame event kullanımı 12. TARİH & ZAMAN İŞLEMLERİ - (46.20 dk.) a. Genel bilgi b. Date objesi ve özelliklerinin kullanımı c. Timer() sınıfını kullanmak d. Dijital saat yapmak 13. MATEMATİK (MATH) SINIFINI KULLANMAK - (19.00 dk.) a. Math sınıfındaki özellik ve metodların kullanımı ile random sayı üretme teknikleri 14. GÖRSEL PROGRAMLAMA ( PROGRAMMING) - (159.15 dk.) a. Display programlamaya giriş b. Display Object ve Container nedir ? c. Kütüphanede bulunan objeleri ekrana (stage) eklemek d. Görsel objeleri stagee eklemek ve silmek e. Sprite() sınıfı kullanımı f. Containerlara objeleri pozisyon bildirerek eklemek ve silmek g. Containerlar içindeki objelere ulaşmak h. Containerdaki objelerin pozisyonlarını öğrenmek ve değiştirmek i. Stage özellikleri ve çalışma zamanında (run-time) frame rate hızını ayarlamak. j. Full Screen mode kullanımı k. Display objelerde event işleyişi ve yol belirtmek l. Display objelere sürükle-bırak özelliği kazandırmak m. Display objelerin size ve scale gibi özelliklerini kullanmak n. cacheAsBitmap kullanımı o. Display objelerde Blending Mode kullanımı p. Display objelerin renkleriyle oynamak q. Display objelerin renkleriyle ayrıntılı işlemler yapmak r. Dışarıdan SWF ve image yüklemek ve kullanmak 15. STRINGS SINIFI KULLANIMI - (78.24 dk.) a. String giriş b. String içerisinde özel karakterler kullanmak c. Stringlerin karater sayısını bulmak ve kullanmak d. Stringlerde charCode - charCodeAt() - CharCode kullanmak e. Stringleri karşılaştırmak f. Concat - toString() ve "+" kullanımı g. subStr() ve sunstring() metodlarının kullanımı h. slice() metodunu kullanmak i. indexOf() ve lastIndexOf() metodlarının kullanımı j. split() metodunu kullanmak k. Sring içerisinde arama ve değişiktirme işlemlerini kullanmak l. Stringleri büyük-küçük karakterlere dönüştürmek 16. MOVIE CLIP KULLANIMI - (73.22 dk) a. MovieCliplerde yol (path) işlemleri b. MovieCliplerde timeline kontrolü c. Timelinedan bilgi almak ve kullanmak d. Linkage yöntemi ile MovieClip oluşturmak ve kullanmak e. Dışarıdan SWF yüklemek ve verilere ulaşmak f. Preloading oluşturmak 17. GEOMETRI SINIFINI KULLANMAK - (91.43 dk.) a. Geometri sınıfı ve temel bilgiler b. Point objesini kullanmak 1. İki nokta arasındaki uzunluğu hesaplamak (distance) 2. Local koordinatları global koordinatlara dönüştürmek 3. Display objelerini açı kullanarak, belirli uzaklığa taşımak c. Rectangle obje kullanımı d. Matrix sınıfını kullanmak 18. ÇİZİM API KULLANIMI - (53.39 dk.) a. çizim APı genel bakış b. Çizgi ve dolgu oluşturmak c. başlangıç noktasını değiştirmek ve eğik çizgi oluşturmak d. hazır çizim metodları (oval, daire, dörtgen...) e. Çizgi ve dolgularda gradient kullanmak f. Çizimi silmek 19. FİLTRE KULLANIMI - (11.37 dk.) a. Filtreler hangileridir, nasıl oluşturulur ve nasıl kullanılır ? b. Uygulanmış filtreyi silmek 20. BITMAP VE BITMAPDATA SINIFLARINI KULLANMAK - (53.51 dk.) a. Bitmap sınıfına giriş b. Bitmap objesi oluşturmak c. Pikseller üzerinde değişiklik yapmak d. ByteArray ile toplu olarak piksellerle işlemler yapmak e. Piksellerin üst üste gelme ( çakışma) olaylarını kontrol etmek f. Bitmapleri kopyalamak g. Noise fonksiyonu ile standart ve organik textureler (dolgular) oluşturmak h. Bitmaplerde scroll kullanımı
21. METİN (TEXT) KULLANIMI - (107.37 dk.) a. Metin alanı tipleri b. Metin alanlarına veri eklemek , silmek ve okumak c. HTML metin kullanımı d. Metin alanları içerisinde, dışarıdan resim göstermek e. Metin alanlarını oluşturmak ve genel özelliklerinin incelenmesi f. Metin alanlarında scroll oluşturmak g. Metin alanlarında bulunan metinlerde seçim işlemini kontrol etmek ve seçilen alanı kullanmak h. Metin alanlarına kullanıcı girişini kontrol etmek ve kısıtlamak i. CSS kullanımı j. Dışarıdan CSS dosyasını yüklemek ve metin alanlarında kullanmak k. TextFormat sınıfını kullanmak l. Font embed etmek 22. CONTEXT MENÜ KULLANIMI - (14.51 dk.) a. Context menü ve default menüyü kapatmak b. Context menü oluşturmak ve eventler ile kullanmak c. Mouse cursor işlemleri 23. ANİMASYON SINIFLARINI KULLANMAK - (40.33 dk.) a. Tween sınıfını kullanmak b. Tween ile çoklu obje üzerinde animasyon yapmak c. Tween sınıfı eventlerinin kullanımı d. TransitionManager sınıfını kullanmak e. Animator() sınıfını kullanmak 24. SOUND KULLANIMI - (70.44 dk.) a. Sound ve sound sınıfları b. Yerleşik (embed) soundları kullanmak c. Dışarıdan sound yüklemek d. Yüklenen sound için preloading oluşturmak, hata ve diğer event kontrollerini kullanmak e. Buffer kullanımı f. Start , stop ve pause işlemlerini oluşturmak g. Volume, pan ve peak kontrollerini kullanmak h. ID3 metadata bilgilerine ulaşmak ve kullanmak 25. VIDEO KULLANIMI - (21.58 dk.) a. Video giriş b. Video komponentini actionscript ile kullanmak c. Video dosyasını yüklemek ve buffer işlemleri d. Video kontrollerini kullanmak (play, resume , stop , pause, volume....) 26. LOCAL DATA KULLANIMLARI - (56.17 dk.) a. Local data giriş b. SharedObject (SWF çerezleri) oluşturmak , bilgi eklemek ve bilgi okumak c. SharedObject dosyasını kayıt etmek ve toplu olarak bilgilere ulaşmak d. SharedObject dosyasını silmek ve/veya bilgileri silmek e. SharedObject kullanarak "beni hatırla" uygulamalası f. LocalConnection bağlantısı oluşturmak ve veri göndermek - yakalamak 27. ACTIONscript ILE DATA İLETİŞİMİ - (86.50 dk.) a. Dışarıya parametre göndermek ve yeni window açmak b. Dışarıda bulunan .NET - PHP - ASP - CF - JSP web programlama dillerine parametre göndermek ve almak c. .NET ile WebServices iletişimini kullanmak d. External API sınıfı ile Javascript fonksiyonlarına parametre göndermek ve almak 28. XML KULLANIMI - (135.57 dk.) a. XML dosyası oluşturmak i. XML nedir ? ii. XML oluşturmak ve XMLi anlamak iii. Element kullanımı iv. Attributes (öznitelik) kullanımı v. WhiteSpaces ve comments kullanımı b. Actionscript ile XML i. XML nesnesini oluşturmak ii. XML nesnesine element eklemek ve elementleri kullanmak iii. Elementler içerisindeki attributes okumak, eklemek ve silmek iv. XML içerisinde değişkenlerin kullanımı v. String - XML dönüşümü vi. Diğer önemli element kullanım teknikleri vii. XML içerisinde basit ve karışık sorgular kullanmak viii. Dışarıdan XMl dosyasını okumak ve kullanmak 29. FILE SYSTEM KULLANIMI - (38.09 dk.) a. Kullanıcının seçtiği dosyaları istenilen servera upload yaptırmak ve flash/flex üzerinden kontrolünü sağlamak b. Download işlemi oluşturmak ve flash/flex içerisinden kontrol etmek 30 PRINTING (YAZICI) SINIFINI KULLANMAK - (22.02 dk.) a. Print sayfası oluştrmak ve yazıcıya göndermek b. Vektör ve bitmap render işlemleri ve sisem kontrolü c. Print edilecek sayfayı, ölçülendirme , boyutlandırma ve dönüşüm işlemleri uygulamak 31. FLASH PLAYER GÜVENLİK - (10.29 dk.) a. Cross Domain Policy kullanımı ve kontrolleri 32. FLEX İÇERİSİNDE ACTIONscript KULLANMAK - (68.50 dk.) a. Flex nedir ? b. Flash player debug versiyonunu yüklemek ve kullanmak c. Flex projeleri için çalışma alanı belirlemek d. Flex içerisinde oluşturulacak proje çeşitleri ve proje oluşturmak e. Flex arayüzünü tanımak ve kullanmak f. MXML Tag kullanımı g. MXML içerisinde actionscript kullanımı h. Sınıf oluşturmak ve kullanmak 33. FLASH CS4 YENİLİKLERİ a. Flash CS4 arayüzünü tanımak b. Deco Tool kullanımı (3d animasyon) c. Sprey Brush kullanımı d. Bone Tool kullanımı ve animasyon (Kinematik) e. Motion Editor Kullanımı f. Rotation özelliğini kullanmak g. Matrix3D sınıfını kullanmak h. Vector3D sınıfını kullanmak i. Interpolate metodunu kullanmak Flash Profesyonel Uygulamalar A Eğitim DVD Seti Flash Profesyonel Uygulamalar A Eğitim DVD Seti- 13 adet profesyonel uygulama ve 15 saatlik ayrıntılı anlatım ile mükemmel içerik - Her bir uygulama içerisinde birçok konuyu ayrıntılı olarak işlenmiştir. Bu bağlamda 10larca uygulamaya denk gelmektedir. - Tüm uygulamalar Object Oriented Programming mantığı ile işlenmiştir. - Tüm uygulama kaynak kodları ve proje dökümanları DVD içerisinde verilmektedir. ( Flash CS4 Beta ve Flash Develop Editor) - Eğitim seti, Actionscript 3.0 bilgisi gerektirmektedir. Eksikliğiniz olduğunu düşünüyorsanız, Actionscript 3.0 Programlama Eğitim setini tavsiye ederiz. - 720P HD kalitesinde görüntü ve ses kalitesi (1280X720 px.) | |
|